نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2779
-
الف
+

رکورد دست نیافتنی «اسدالله یکتا» در سینمای ایران

«اسدالله انصاری یکتا» در بیش از ۹۵ فلم ایرانی به ایفای نقش پرداخته که در جای خود برای یک بازیگر نقش مکمل دارای دیالوگ، یک رکورد محسوب می‌شود.

به گزارش آی فیلم 2، «اسدالله انصاری یکتا» که مخاطبان شبکه آی فیلم 2 بازیگری وی را در  سریال «ستایش ۳» مشاهده کردند در بیش از ۹۵ فلم ایرانی به ایفای نقش پرداخته که در جای خود برای یک بازیگر نقش مکمل دارای دیالوگ، یک رکورد محسوب می‌شود.

 اسدالله انصاری یکتا، زاده ۲۳ قوس (آذر) ۱۳۲۶ در تهران، بازیگر پیشکسوت سینمای ایران است که طی سال‌های ۱۳۴۵ تا ۱۳۹۸ در ۹۵ فلم سینمایی بازی کرده است. این آمار از سوی برخی منابع ۹۳ عدد ذکر شده است. اما برمبنای شمارش تمامی فلم‌هایی که نام وی در تیتراژ آن ذکر شده، یکتا در ۹۵ فلم سینمایی بازی کرده است.  

یکتا از سال ۱۳۴۵ با فلم «کلید بهشت» به کارگردانی «حسین مدنی» وارد سینما شد و تا سال ۱۳۵۷ با فلم «زرخرید» به کارگردانی «رضا صفایی» در ۴۹ فلم سینمایی حضور پیدا کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، پس از انقلاب اسلامی ایران اولین کار اسدالله یکتا در سینما با یک وقفه ۱۱ ساله، حضور در فلم «هامون» محصول ۱۹۶۸ ساخته داریوش مهرجویی است. آخرین فلم او نیز «نارگیل» محصول ۱۳۹۸ است.

به همه این‌ها البته باید مجموعه های تلویزیونی نظیر«چاق و لاغر»، «شرایط خاص»، « او مثبت»، «فوتبالیست‌ها»، «هزاران چشم»، «داستان یک زندگی»، «آپارتمان»و  «ستایش ۳ »  را اضافه کرد.

 این تعداد حضور در فلم سینمایی با یک وقفه ۱۱ ساله در جای خود برای یک بازیگر نقش مکمل دارای دیالوگ یک رکورد محسوب می‌شود.

در پیوند با این خبر بخوانید :

«اسدالله یکتا» به سریال «جلال» پیوست

 م ا 

نظر شما
ارسال نظر